شناخت سنگ تراورتن عباس آباد

شناخت سنگ تراورتن عباس آباد
1401/01/30 - 13:08

تراورتن سفید عباس آباد

سنگ تراورتن یکی از بهترین متریال ها برای نما و محوطه سازی میباشد. زیرا سنگ های تراورتن تمام خصوصیاتی که برای نمای ساختمان لازم است را دارد. چسبندگی خوب با ملات، رنگ ثابت، مقاوم در برابر سرما و گرما از ویژگی های سنگ تراورتن است.


در بین سنگ های تراورتن، سنگ عباس آباد یکی از پر مصرف ترین سنگ های تراورتن است. زیرا تراورتن عباس آباد زمینه رنگی بسیار روشن، ساب پذیری خوب، موج های زیبا و تراکم بالایی دارد. سنگ یاب در این مقاله قصد دارد به ویژگی و خصوصیات این سنگ بپردازد.


روش های برش سنگ عباس آباد

سنگ های تراورتن به خاطر ساختار لایه لایه بودن به دو روش موج دار و بی موج برش و فرآوری میگردد که در ادامه توضیح خواهیم داد. 


تراورتن عباس آباد موج دار

سنگ تراورتن عباس آباد به دو روش موج دار و بی موج برش داده میشود که در روش موج دار سنگ در جهت مخالف موج برش داده میشود. که دراین نوع برش موج سنگ دیده میشود. این روش برش سنگ استقامت سنگ را کمتر میکند و سنگ شکننده تر است.


تراورتن عباس آباد بی موج

در روش بی موج سنگ در جهت موج سنگ برش داده میشود و رگه ها و موج سنگ بصورت هاله در سطح سنگ دیده میشود. در این روش برش، سنگ از استقامت بالاتری برخوردار است.


سنگ های تراورتن متخلخل هستند ولیکن سنگ تراورتن عباس آباد بدلیل تراکم بالا ، عمق سوراخ های سنگ کم است و همین مسئله باعث ساب پذیری بالای این سنگ شده است.



انواع سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد بسته به موج و رنگ زمینه آن سورت بندی میگردد. و هر چه سنگ موج های منظم و زمینه روشن تری داشته باشد از قیمت بالاتری برخوردار است.

سنگ تراورتن عباس آباد با نام های مختلف و نشات گرفته از رنگ و موج سنگ در بازار نام گذاری می شود از جمله ؛ سنگ تراورتن سفید عباس آباد، سنگ تراورتن موج کبریتی، سنگ تراورتن دنده گاوی و ...



معدن سنگ تراورتن عباس آباد در استان مرکزی شهرستان محلات شهر نیم ور روستای باقر آباد واقع گردیده است.

مقالات دیگر

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید