ضرورت های برگزاری نمایشگاه سنگ

ضرورت های برگزاری نمایشگاه سنگ
1402/01/24 - 10:58

ضرورت های برگزاری نمایشگاه تخصصی سنگ ساختمانی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات وابسته

24 فروردین 1402

اصفهان سنگ یاب

مدرس دوره های آموزش مدیران فروش حرفه ای سنگ SMB فرشید کندری با تاکید بر ضرورت اموزش غرفه داران در نمایشگاه های تخصصی سنگ و صنایع وابسته معتقد است که اغلب تولید کنندگان سنگ اصولا در برگزاری نمایشگاه و غرفه داری آموزش های لازم را ندیده اند و این می‌تواند یکی از بزرگترین نقطه ضعف ها و معضل در برگزاری نمایشگاه های تخصصی باشد.

 فرشید کندری مدیرعامل سنگ یاب با بیان این مطلب ادامه داد: با مراجعه به نمایشگاه های متعدد سنگ در کشور شاهد بوده ایم که شرکت های کوچک و بزرگ اگر چه بزرگترین فضا را دریافت می کنند و یا هزینه زیادی برای غرفه آرایی انجام می دهند اما همیشه خلوت ترین غرفه ها را دارند.


نمایشگاه های تخصصی، یک گردهمایی تخصصی برای شرکت های فعال در هر حوزه ای می باشد و بهترین زمان برای انبوه سازان، سازندگان، معماران و شرکت ها برای آشنایی با توان تولید و معرفی سنگ های جدید و فینیشنگ های جدید و همچنین معرفی آخرین تکنولوژی ها و ماشین آلات جدید در عرصه استخراج و فرآوری کنندگان است اما معمولا این بازدیدها از غرفه به دید و بازدید صنفی خلاصه می شود. هرچند برگزار کنندکان نمایشگاه ها که مسئولیت این مهم را دارند نیز تلاشی در زمینه این گفتمان تخصصی انجام نمی دهند. 


وی افزود: از جمله افرادی که حضور آن ها در نمایشگاه موثر است شرکت های انبوه ساز، سازندگان، معماران، دانشجویان و اساتید دانشگاه می باشند که متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب و عدم استقبال بسیاری از تولید کنندگان قدر سنگ در نمایشگاه با استقبال خوبی از نمایشگاه های تخصصی سنگ روبرو نیستیم.


یکی دیگر از دلایل ضعف برگزاری نمایشگاه تخصصی سنگ در سال های گذشته مخصوصا در تهران معضل ترافیک و محدودیت های ترافیکی در محدوده محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران بود که خوشبختانه امسال با تغییر محل برگزاری و انتقال آن به نمایشگاه شهر آفتاب این معضل بطور کلی مرتفع گردیده است. 

نمایشگاه تخصصی هر صنعت ویترین واقعی همان صنعت محسوب می شود و سالانه نمایشگاهی برگزار می شود تا آن صنعت بتواند توان و ظرفیت خود را به منصه ظهور برساند و متولیان و فعالان آن صنعت باید تمام تلاش خود را بنمایند تا این نمایشگاه را با قدرت و صلابت برگزار نمایند. ولیکن مجریان و متولیان برگزاری نمایشگاه باید تمام سعی و تلاش خود را بنمایند تا فضا و بستر را فراهم نمایند تا نمایشگاه به نحو احسن برگزار شود. 


وی با بیان اینکه برپایی یک واحد آموزشی برای غرفه داران ضرورتی است که باید قبل از برگزاری نمایشگاه صورت گیرد تا بتواند متصدیان غرفه ها را آموزش دهد متاسفانه آموزش این پارامترها برای یک مدیر یا متصدی غرفه تعریف نشده است مثلا اصول و فنون مذاکره ، فن بیان، پذیرایی و لوازم و تجهیزات مورد نیاز و پوشش تصویری هر کدام به نوعی دیگر که همه این ها نیاز به آموزش دارد.  


کندری، تفاوت بازدید از نمایشگاه را در تخصصی بودن آن عنوان کرد و گفت: بازدید کننده عام در نمایشگاه تخصصی نداریم و همین باعث شده است که عیار نمایشگاه بالا برود و همچنین شرکت کنندگان در نمایشگاه جزو شرکت های باسابقه و قدرتمند صنعت سنگ باشند و این پارامترها بر کیفیت نمایشگاه خواهد افزود و از طرفی دیگر نیز تجربه بالای برگزار کننده نمایشگاه سنگ تهران( روشان روز ) نیز بالاتر رفته و رضایت بیشتری را توانسته است جلب کند.  

تولید کننده چشم امیدش به فروش محصولاتش در ایام نمایشگاه است. 

مدیرعامل سنگ یاب برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه سنگ پیشنهادات ذیل را می‌دهد و امیدواراست که با تلاش مجری برگزاری نمایشگاه و دلسوزان صنعت سنگ کشور شاهد برگزاری بهترین نمایشگاه سنگ در نمایشگاه شهر آفتاب تهران در خردادماه ۱۴۰۲ باشیم. 


پیشنهادات:

  1. دعوت رسمی از معماران، سازندگان و انبوه سازان سراسر کشور 
  2. همکاری و تعامل مشترک با مجموعه های برگزاری همایش ها و سمپوزیوم های تخصصی ساختمان
  3. برگزاری ایونت های آموزشی تخصصی از قبیل سنگ شناسی، طراحی، نصب، ترمیم و شستشو ، صادرات و مدیریت فروش در طول ایام برگزاری نمایشگاه
  4. برگزاری کارگاه آموزشی نمایشگاه به غرفه داران 
  5. ترانسفر نمایشگاه با هماهنگی اتحادیه شهرهای مختلف بصورت تور نمایشگاهی
  6. برگزاری مسابقه عکاسی از پروژه های شاخص سنگی و فراخوان از طریق دانشکده های هنر
  7. برگزاری مسابقه طراحی با سنگ و اهدا جوائز به طراح های برتر 
  8. ارایه سوبسید به استارت تاپ ها و شرکت های دانش بنیان حوزه سنگ جهت معرفی محصولات و خدمات نوین شان
  9. تبلیغات محیطی شهری ، رادیویی و تلویزیونی





وی در پایان افزود: به عنوان یک فعال رسانه ای در حوزه سنگ از مسئولان و برگزار کنندگان نمایشگاه درخواست دارم که به این پیشنهادات توجه کنند و از شرکت کنندگان در نمایشگاه حمایت واقعی به عمل بیاید و بستری را فراهم کنند که تولید کنندگان، معدن داران و ماشین سازان و صنایع وابسته سنگ بتواند محصولات و خدماتشان را به راحتی در معرض مخاطبین خود قرار دهند.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های ساختمانی،معدن، ماشین آلات و صنایع وابسته از هشتم تا دوازدهم خرداد ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران توسط شرکت روشان روز برگزار می شود.

مقالات دیگر

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید