راه های ترغیب مشتری برای خرید

راه های ترغیب مشتری برای خرید
1401/01/30 - 16:13

راه های ترغیب مشتری برای خرید از شما

شما به عنوان یک فروشنده دارای طیف گسترده از سنگ ها هستید که از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. پس چرا مشتریان بالقوه شما باید در اخذ تصمیم نهایی برای خرید سنگ شما دچار تردید باشند؟


جواب این سوال واضح است؛ صدها فروشنده مانند شما وجود دارد که اگر می‌خواهید در جذب این مشتریان بالقوه موفق عمل کنید ابتدا باید اطمینان حاصل نمایید که از آنها بهترید و بهتر دیده می شوید و راههای ترغیب مشتریان برای خرید از شما را میدانید.



 از طرفی برای ترغیب مشتریان به خرید از شما می بایست آنها را متقاعد کنید که به سنگ شما نیاز دارند و خرید آنها از شما به نفع شان است، این کار به دو طریق صورت می گیرد:

۱ - ویژگی های فنی و تخصصی سنگ خود را به مشتری توضیح دهید.

۲- از کیفیت فرآوری انجام گرفته روی سنگ تان برای مشتری توضیح دهید.



با این وجود باید در نظر داشت آنچه عامل اصلی در جذب مشتری و فروش بیشتر است چیزی نیست جز کیفیت سنگ شما.


در ادامه به روش هایی اشاره می کنیم که با به کارگیری آنها می توانید شرایط فروش مناسب تری داشته باشید


هنر اقناع مشتری خرید از شما

برای اقناع مشتری به خرید از شما لازم است از مزایای سنگ خود آگاه بوده و در هنگام فروش آنها را به خوبی برای او شرح دهید شما می توانید به مشتری بگویید چرا سنگ شما از آنچه شرکت ها و یا کارخانه‌های رقیب ارائه می دهد بهتر است؛ به این شکل در حقیقت او را متقاعد می کنید چرا باید از شما بخرد و از دیگری نخرد شما همچنین می توانید به برخی از دیدگاه‌های مثبت مشتریانی که قبلاً از سنگ شما خریداری کرده‌اند اشاره نمایید.


سنگهای خود را به خوبی در معرض نمایش بگذارید

میگویند دیدن برابر است با باور کردن، و این سخن کاملاً درستی است. یکی از بهترین راه ها برای ترغیب مشتری به خرید، به خوبی نمایش دادن سنگها در معرض دید عموم است شما بدین طریق می توانید آنها را متقاعد کنید که اگر از خرید سنگ شما صرف نظر کنند چیزی با ارزش و مفید را از دست خواهند داد. شما می توانید یک مکان عمومی پرتردد را انتخاب نموده و سنگ تان را در آنجا به نمایش بگذارید. با انجام این کار مشتری می تواند سنگ شما را به خوبی ببیند و از ویژگی های آن در حین استفاده آگاه شود به این ترتیب هر گونه شک و تردید یا احیاناً واهمه و نگرانی او در رابطه با سنگ شما مرتفع می گردد


برای قیمت ها تخفیف هایی قائل شوید

شما همچنین در زمان ارائه و تبلیغ سنگ خود می‌توانید افراد بیشتری را ترغیب کنید که مشتری دائمی شما شوند. مردم معمولاً تمایل به خرید کالایی هستند که می‌دانند با قیمتی مناسب تر و پایین تر از جاهای دیگر به آنها فروخته می‌شود. از این رو شما می توانید با ارائه تخفیف هایی در مقاطع زمانی مختلف در طول سال آنها را به خرید ترغیب کرده و حتی به مشتری دائمی خود تبدیل نمایید


برای سنگ و برندتان تبلیغ کنید

بدون تردید تبلیغات از مهمترین ابزاری است که مشتریان را ترغیب به خرید از شما میکند. از این امر به هیچ وجه غافل نشوید و آن را به هر طریقی که می توانید و به شکلی که متناسب با برند و یا محصولتان می باشد انجام دهید. مطبوعات، بیلبوردها، وب سایت ها و شبکه‌های اجتماعی راههای مناسبی برای انجام این کار هستند


نمونه های رایگان ارائه دهید

ارائه و ارسال نمونه های رایگان با بسته بندی شیک و جذاب به مشتریان روش های بسیار مناسب در امر فروش است که معمولاً نتیجه بخش می باشد مخصوصاً برای آن دسته از مشتریانی که برای خرید سنگ از شما تردید دارند. اگر شما به مشتری اجازه دهید سنگ تان را به طور رایگان به صورت نمونه بردارد در حقیقت به آنها اجازه داده‌اید که یک حس نسبت به آن سنگ به دست آورد آنها با این روش متوجه خواهند شد سنگ تان چه کیفیتی دارد و استفاده از آن چگونه است.


توصیفی واضح و شفاف از سنگ خود ارائه نمایید

یکی از اقدامات ضروری شما در امر فروش که همواره باید مورد توجه قرار گیرد تهیه و ارائه توصیفی ساده واضح و شفاف از سنگتان است آنها می خواهند بدانند و اطلاع داشته باشند که سنگ موردنظرشان چه محاسن و معایبی دارد. سعی نکنید اطلاعاتی را از مشتریان خود مخفی نگه دارید بلکه تلاش نمایید درباره سنگتان به مشتری اطلاعات دقیق ارائه داده و به این شکل به او در اخذ یک تصمیم آگاهانه و در نتیجه انجام یک خرید موفق و متناسب نیازش کمک نمایید.


برخی از صاحبان کسب و کار در تلاش برای فروش بیشتر تمایل به مخفی کاری در بعضی از جزئیات یا ارائه قیمت دارند و تنها زمانی آنها را بازگو می کنند که مشتری اقدام به خرید کرده باشد این کار قطعاً باعث ایجاد حس منفی در مشتری شده و ممکن است اعتبار شما را مخدوش سازد. در این شرایط مشتری گمان می کند شما با او صادق نیستید و احساس می کند که شما در حال فریب او هستید در نتیجه از خرید منصرف می شود در این مورد مطمئن باشید چرا که بارها اتفاق افتاده است.


همیشه در دسترس مشتری باشید

لازم است همواره با مشتریان خود در تماس بوده و خود را در دسترس آنها قرار دهید. زمانی که اتفاقی رخ میدهد اطمینان حاصل نمایید که سفارش شان مطابق نمونه در اسرع وقت تحویل می گیرند. برای سفارشات تلفنی باید همواره پاسخگو باشید و یا کسی را به عنوان مسئول این کار قرار داده به سوالات و احیاناً شکایات مشتریان در اسرع وقت پاسخ و توضیح مناسب ارائه دهد این امر باعث ایجاد حس اعتماد در مشتری نسبت به شما خواهد شد.

سنگ یاب با برگزاری دوره های SMB شما را با تکنیک های فروش حرفه ای و تخصصی سنگ های ساختمانی آشنا مینماید.

مقالات دیگر

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید