بوی عید، بازار سنگ را داغ می‌کند؟

بوی عید، بازار سنگ را داغ می‌کند؟
1401/10/29 - 11:34

بوی عید، بازار سنگ را داغ می‌کند؟

‎  خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد


‎خریداران سنگ ساختمانی باید این گزاره را در جریان جست‌وجوی این روز‌ها لحاظ کنند که قیمت‌ سنگ ها به واسطه ورود به ایام شب عید «تند» شده است.

بازار سنگ ایران هر ساله در ایام منتهی به بهمن‌ ماه با افزایش حجم تقاضا روبرو‌ شده و به نظر می‌رسد در ماه آینده بستر لازم برای افزایش حجم معاملات با توجه به تجربه سنوات گذشته فراهم است. اما تجربه سال های گذشته فقط شرط لازم رونق معاملات بازار سنگ در ماه های منتهی به پایان امسال است ولی شرط کافی نیست. بلکه امسال با توجه به افزایش روز به روز قیمت ارز و بالا رفتن قیمت مواد اولیه خارج از عرف سال های گذشته این احتمال می رود که افزایش قیمت سنگ بیشتری نسبت به سنوات گذشته خواهیم داشت.


متقاضیان خرید سنگ به طور معمول برای مصون ماندن از عواقب تورم سال جدید، خرید سنگ خود را در ماه های پایانی سال نهایی میکنند. هر چند تورم سال به سال به طور معمول در اغلب سال های گذشته وجود داشته است، اما با این حال از نگاه مشتریان سنگ، خرید سنگ در سال جاری، منطقی تر از موکول کردن آن به سال آینده است؛ به ‌ویژه با توجه به اینکه حداقل 20 روز اول فروردین‌ ماه واحد های سنگبری تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و یا امکان بارگیری و حمل سنگ وجود ندارد. با این حال خریداران سنگ باید این گزاره را در جریان جست‌وجوی این روز‌ها لحاظ کنند که قیمت‌ها به واسطه ورود به ایام شب عید «تند» شده است. 


مشتریان سنگ باید قبل از اقدام به خرید در جریان قیمت واقعی سنگ در واحدهای تولیدی قرار بگیرند و این امر جز از طریق جستجو در سایت سنگ یاب که معرفی اجمالی تخصصی سنگ ها و امکان مقایسه، کاربرد سنگ ها و آنالیز و حتی سنگ های مشابه آنها را فراهم نموده است، مستلزم صرف وقت فراوان برای بازدید از سنگبری های مختلف وجود ندارد. کسانی که قصدشان خرید برای ساختمان و انبارهای سنگ خود در هفته‌های آتی جدی است، پس از بررسی سنگ مورد نظر می‌توانند واحد های سنگبری مطلوب خود را در سنگ یاب انتخاب و پس از حصول اطمینان از حدود قیمت و کیفیت و توان تولید مطلوب اقدام به خرید نمایند. برخی فعالان بازار سنگ می‌گویند که قیمت و کیفیت بعضی از سنگ ها چنان پرت است که ما را گیج کرده است. به این ترتیب خریدران باید با حساسیت ویژه با جستجو در سایت سنگ یاب سنگ مورد نظر خود را انتخاب و مستقیما با تولید کنندگان همان سنگ با امکان فیلتر استانی و توان تولید و مقایسه قیمت ها و شرایط پرداخت و تحویل سنگ خریدی مطمئن و راحت را تجربه نمایند.


مقالات دیگر

این صفحه را با دیگران به اشتراک بگذارید